Astroturfing to dość nowe pojęcie przebijające się na polskim rynku w marketingu internetowym (i nie tylko). W największym skrócie jest to zakres działań, które często towarzyszą wprowadzeniu na rynek nowych produktów i usług oraz wydarzeń – budowanie pozycji poprzez pozytywne opinie użytkowników. Dobrze przeprowadzona akcja ma sprawiać wrażenie naturalnej i spontanicznej akcji.

Astroturfing to w wolnym tłumaczeniu kładzenie sztucznej trawy.

W przypadku startującego biznesu takie „położenie sztucznej trawy” ma same plusy. Trudno jest przekonać potencjalnego klienta do zakupu lub skorzystania z usługi dopóki nie sprawdzi opinii na jej temat w Internecie. Dlatego początkujące firmy chętnie korzystają z astroturfingu.

Z badań wynika, że znacznie częściej sięgamy po coś, kiedy jest nam polecane. Chętniej decydujemy się na zakup.

Jeśli znajdziemy dobre opinie o restauracji i rekomendacje innych gości sami chętniej się tam wybierzemy. Kiedy widzimy gdzieś duża kolejkę prawdopodobnie z ciekawości zainteresujemy się co jest powodem takiego zbiegowiska i za czym szaleje tak dużo ludzi. Odpowiednia recenzja i artykuł w prasie mogą nas zachęcić do zakupu książki lub wybrania się do kina na konkretny film.

Astroturfing jest niezbędnym narzędziem dla młodej firmy, która dopiero zaczyna i nie posiada jeszcze na swój temat opinii w Google. Żeby zdobyć opinie albo referencje od klienta trzeba mu dostarczyć produkt lub usługę. Ale jak to zrobić, kiedy na naszej stronie nie ma ani jednej opinii? Chęć zakupu spada, bo potencjalnie nasz klient bardziej zaufa opinii innych niż własnej. Opis produktu czy usługi nie zawsze zaspokaja nas informacyjnie. Czasem chcemy wiedzieć jakie korzyści płyną z używania produktów i usług, które nas interesują. Chcemy wiedzieć jak dana rzecz sprawuje się u innych. Tych, którzy już ją mają i z niej korzystają.

Prawdziwe i pozytywne opinie w Google Moja Firma po polsku lub w innych językach pomagają rozwijać biznes. Pomagają zdobywać nowych klientów. Sztuczna trawa na boisku pozwala utrzymać dobrą kondycję przez cały rok, tak samo, jak opinie o naszej firmie pozwalają na utrzymanie obrotów na stałym poziomie.

Astroturfing to również idealne narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją czy rozgoryczonymi byłymi pracownikami.

Każdy z nas na pewno spotkał się z negatywną opinią na temat jakiejś firmy i całkowicie się z nią nie zgadzał, bo np. pracując w danej firmie wie jak ona działa.

Niestety prawda jest taka, że negatywne informacje dotrą do odbiorców szybciej niż pozytywne.

Kiedy jesteśmy z czegoś zadowoleni rzadko wystawiamy w Internecie pozytywną opinię z poleceniem, ale kiedy coś pójdzie nie tak i w przypływie emocji zdecydujemy się na negatywna opinię zdecydowanie trudniej jest to odkręcić.

A co jeśli konkurencja będzie się obawiała, że zabierzemy jej klientów i przez to poniosą straty?

Korzystając z ugruntowanej pozycji na rynku mogą zmobilizować ludzi do tego, żeby wystawili negatywne opinie pod adresem twojej (dopiero co założonej) firmy. Żeby utrzymać wysoką ocenę musimy posiłkować się zakupem opinii, ponieważ zgłoszenie i odwołanie negatywnych komentarzy pod adresem naszej firmy jest praktycznie niemożliwe.

„Położenie sztucznej trawy” może nam pomóc w rozwoju biznesu, a na początek wystarczy tylko 10 pozytywnych opinii.

Zacznij działać

Jeżeli chcesz porozmawiać o tym, jak wspomóc Twój biznes i chcesz pozyskać realne pozytywne opinie na jego temat – zapraszamy do kontaktu: opinie@agencjapestka.pl