Każda firma chce mieć jak najwięcej pozytywnych opinii w Internecie, ponieważ to właśnie na nich koncentrują się klienci. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi buzz marketing, czyli tzw. szeptanki. Umiejętnie stosowany marketing szeptany może przynieść firmie wiele korzyści.

Marketing szeptany – od czego zacząć?

Marketing szeptany to po prostu wyrażanie i publikowanie w Internecie własnych poglądów i opinii na temat świadczonych przez firmę usług bądź oferowanych produktów. Jego głównym zadaniem jest wciągnięcie klientów w dyskusję między użytkownikami po to, aby ich komentarze mogły dotrzeć do większego grona odbiorców. Współcześni konsumenci w dużej mierze zwracają uwagę na znalezione rekomendacje przed podjęciem ostatecznej decyzji, np. o zakupie. Właśnie dlatego tak ważne jest promowanie swojej firmy za pomocą treści.

Szeptanka – inwestycja przynosząca realne zyski

Internet umożliwia natychmiastową wymianę informacji. Marketing szeptany to narzędzie, które może być pomyślnie stosowane zarówno na portalach społecznościowych, jak i w sklepach internetowych, Google Maps czy serwisie Youtube. Odpowiednio przeprowadzony buzz marketing pozytywnie wpływa na przyciąganie uwagi klientów oraz budowanie z nimi relacji. Wszystko to przekłada się zazwyczaj na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Dodatkowo poprawia się widoczność firmy w wyszukiwarce Google. Dzięki temu potencjalni klienci mogą w szybszy i łatwiejszy sposób do niej dotrzeć.

Współczesny konsument – konsument SMART

Współcześnie na popularności zyskuje idea smart shoppingu. Konsumenci są świadomi obecności różnorodnych firm na rynku, firm, które oferują podobne produkty i usługi. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji o ich wyborze przeprowadzają research w Internecie. Skrupulatnie analizują każdą alternatywę, aby zdecydować się na najlepszą opcję z dostępnych. Posiłkują się w takich przypadkach opiniami, które automatycznie wyświetlają im się po wpisaniu szukanych fraz. To one w dużej mierze wpływają na wybór oferty, dlatego tak ważne jest, aby monitorować komentarze i rekomendacje wystawione przez Internautów.

Pamiętaj o autentyczności

Niezależnie od tego, na jakie formy marketingu szeptanego firma zwraca największą uwagę, należy pamiętać, aby nie stworzyć nachalnej reklamy. Przede wszystkim nie można bazować na uprzykrzaniu funkcjonowania innym. Warto skupić się na własnej firmie i to w jej marketing inwestować pieniądze, a nie opierać się na zniesławianiu konkurencji. Udostępniane informacje nie mogą wprowadzać klientów w błąd. Muszą być autentyczne i skrupulatnie przygotowane, aby nikt nie miał wątpliwości, że są prawdziwe.

Daj pole do działania profesjonalistom

Na rynku istnieje wiele firm, które profesjonalnie zajmują się wystawianiem opinii w Internecie. Nieraz pomagają one wyjść z opresji niedoświadczonym przedsiębiorcom. Ich działania skupiają się na wypromowaniu marki, co często skutkuje zarówno lepszą pozycją w wyszukiwarkach, jak i wzmożonym zainteresowaniem szeregu osób. Należy jednak pamiętać, że nie przybiera to formy niechcianego spamu, a rekomendacje wyglądają naprawdę naturalnie. Niekiedy firmie wystarczy kilka pozytywnych opinii w Google Maps, aby przyciągnąć do siebie klientów.

Wybieraj mądrze

Pamiętaj o wcześniejszym sprawdzeniu firmy, z którą chcesz zacząć współpracę. Często można spotkać się z opiniami, które znacząco odbiegają od standardów akceptowanych zarówno przez klientów, jak i samych zlecających. Współcześni klienci bardzo szybko wyłapią, że piszący rekomendację nie ma żadnego pojęcia o ocenianym produkcie czy usłudze. Nikt nie uwierzy, że opinie są autentyczne, jeżeli pisane są z kont, które wzbudzają wątpliwości. Powielanie takiego samego tekstu komentarzy przy różnych firmach spowoduje całkowicie odmienny efekt, niż początkowo zakładano.

Umiejętnie stosowany marketing szeptany może spowodować wzrost zainteresowania klientów ofertą firmy. Dlatego opłaca się inwestować w solidne i profesjonalne działania, dzięki którym osiągnięte zostaną dodatkowe zyski.

Zacznij działać

Jeżeli chcesz porozmawiać o tym, jak wspomóc Twój biznes i chcesz pozyskać realne pozytywne opinie na jego temat – zapraszamy do kontaktu: opinie@agencjapestka.pl